måndag 10 september 2012

Egenföretagare

Det är inte helt lätt att vara egenföretagare. Det är konstigt att tänka sig att man ska bli framgångsrik på det här sättet, men det kanske man blir. Christian & Olof siktar ju på internationell karriär och en Oscar vore ju inte helt fel. Jodå. Vi ska bara börja filma först. Vilken vecka som helst nu. Mina kompisar (tillika före detta karnevalsfilmsregissörer) filmade en liten kortfilm en helg. Där skulle jag ha varit med. Men ett betaljobb dök upp och vad ska man göra? Så jag sprang som produktionsassistent på Intresseklubben istället för att vara inspelningsledare på ett eget projekt. Det var också roligt men vad kul det hade varit att få vara med och göra en egen film istället. Men det kommer väl fler tillfällen. Vilken vecka som helst...

Vi har faktiskt lite projekt "i pipen" (som inte alls låter så coolt när man läser det, ni får lägga till en amerikansk dialekt...). För det första så har ju Boelspexet mer eller mindre satt igång redan. Jo, vi kollationerar nästa fredag men vi har haft inprovningar, satt tonarter med de gamla, ska sätta tonarter med de nya, det har blivit rätt mycket manusmöten, chefsmöten, styrelsemöten, det kommer bli scenmidag och förkollationering innan nästa fredag. Så det känns som om vi är igång, även om vi inte har börjat repa än. Och oj vad roligt det ska bli att komma igång igen, att få hänga i Stora Salen på AF, spela boll, sjunga skryt, festa, hänga i Röda rummet, repa, basta & bara hänga med hundra glada boelister i en månad. Det ni, det är bland det bästa som finns!

Sen kommer det ju en bröllopsmässa där någon gång i slutet på Boelperioden - nämligen den 13 oktober. Det ska också bli otroligt roligt, mest för att det är nytt och jag tror det har potential att bli hur bra som helst faktiskt. Så dit får man gärna komma och kolla läget och dricka kaffe. Det gör det ju extra roligt att Olof och jag faktiskt själva påbörjat vår bröllopsplanering. Igår pratade vi med prästen och idag ska vi boka kyrkan. Otroligt spännande!

Och förutom detta så ska jag även få vara med i en produktionsgrupp tillsammans med min andra bror (eller första kanske man får säga, för han är ju faktiskt äldst) och det sätter vi igång med nu i veckan. Jag älskar de första produktionsmötena i ett nytt projekt. Då det känns som om allt är möjligt och allt kommer bara lösa sig och man kommer få både sponsorer, press och publik hur enkelt som helst. Det är liksom smekmånaden i projektet, alla är glada och allt kommer bli bra. I slutet av projektet eller när det närmar sig själva mässan, spexet, festivalen eller vad det nu kan vara, då brukar jag gå tillbaka till mina anteckningar från de första mötena, bara för att få tillbaka den där känslan och inte glömma bort vad tanken egentligen var från början. Ibland har de första önskningarna och visionerna fått ge vika för mer praktiska lösningar, men då gäller det att fånga upp dem igen och så får man extra energi mot slutet för att jobba på att få med dem. Det tillsammans med en ordentligt genomtänkt grundplan (och då menar jag körschema) brukar bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar