fredag 30 mars 2012

Screening Music Film

Idag har vi haft screening för vårt senaste projekt, the music film. Vi har jobbat med ljud för första gången och det är väldigt svårt. Tanken med musikfilms-projektet här på skolan var från början att man verkligen skulle göra en musikfilm och passa in film med musik, logiskt ja, och ja, helt ärligt, lite tråkigt. Nu är vår lärare (ni minns, Bryan) lite trött på att hans studenter gör musikvideor där man dansar runt på stan till "New York, New York", så han har ändrat uppgiften något och sagt att vi kan göra en ljudfilm om vi vill. Alltså, för er som inte vet, allt man hör på film, som inte är dialog, är pålagt i postproduktion. Jag vet, helt sjukt. Men allt från fotsteg till att borsta tänderna är pålagt och detta är en konst man inte lär sig på en kvart direkt. Så vi har haft mycket roligt med det här projektet och samtidigt slitit vårt hår en del också. Till sist tror jag att alla blev ganska nöjda för screeningen var verkligen jättebra, jag blev otroligt imponerad över hur mycket bättre de här filmerna var jämfört med våra continuitys. Alltså utvecklas vi och det är kul. Eller, kan det vara som Bryan sa, att vi är så vana vid att se stumfilm för tillfället så allt med ljud, som låter något sådär okey, är otroligt imponerande. Jag väljer att tro på det första alternativet. Återigen är jag i skolan och har glömt mobil/kamerasladden men det kommer att komma bilder (och kanske till och med filmer), snart!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar