torsdag 15 december 2011

Nya tag och nya jobb!

En vecka kvar på sjukgymnastjobbet på StrokeDagRehab. Det har verkligen varit fantastiskt roligt och vilken härlig arbetsmiljö det är. Eller nej, låt mig ta tillbaka det där. Att hela tiden ha ledningen flåsande i nacken för att man ska spara, att det inte finns resurser, att det som är trasigt kanske får vara det ett tag till och att man inte tillsätter vikarier om någon vill ta ledigt eller blir sjuk, det är inte den mest rogivande arbetssituationen. Men sjukhuset ska spara in 450 miljoner till i september ungefär och hur det ska göras kan man ha väldigt mycket åsikter om, och det har jag, men låt oss inte gräva ner oss i det nu. Det får dyka upp någon annan dag. MEN alla som jobbar på StrokeDagRehab är oerhört duktiga och härliga människor. Redan första dagen trivdes jag och hade roligt på jobbet, direkt. De är fantastiska på att hålla humöret och stämningen upp trots allt. Så det är sorgligt att mitt vik bara var en månad långt (jag lyckades få jobbet precis innan anställningsstoppet om någon undrar) och att jag måste sluta på onsdag.

Men ur askan i elden fast på ett bra sätt - som ur grädden i kakan snarare. För nu siktar vi mot 2012 då jag kommer satsa lite mer på producentgrejen. Vi har skickat in alla papper till NYFA nu OCH betalt depositionen så nu inväntar vi bekräftelse samt vårt I-20 certifikat. Det är oerhört spännande! Och förutom kursen räknar jag med att få vara med och jobba med ett par föreställningar men inget är bestämt än. Det stora problemet med alla produktioner, både live och film är alltid pengarna så klart. Och frågan vi jobbar med är om det viktiga är att tjäna ihop någon form av lön för tillfället eller investera i föreställningar nu för att tjäna pengar senare? Men hur länge kan man hålla på så?

För övrigt så letar min bror och svägerska en au pair. De ska till Frankfurt i 3 månader. Ika har fått jobb där, som inredningsdesigner, vilket är helt fantastiskt. Heja henne! Så de åker iväg i 3 månader till och behöver så klart en au pair till de små. Vad jag inte förstår är varför de nu söker "au pair" men jag har fått stå ut med att heta "nanny" hela hösten. "Au pair" låter mycket mer sofistikerat. Det kan så klart vara för att "Nanny Fanny" rimmar. Kul. Men i alla fall! (jag har verkligen svårt att hålla tråden idag) de letar au pair och om ni vill veta mer kan ni kolla in Ikas hemsida www.ikaramel.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar